Ігри для батьків та дітей з ООП (Дистанційне навчання)

Розвивальні ігри для дітей з ООП

Подібні розвиваючі ігри можна з успіхом проводити й вдома, тим самим підтримуючи навчальний потенціал дитини.

 Гра «Закрий!»

    Мета: вчити сприймати, порівнювати, виділяти предмети схожі та відмінні за формою.

    Матеріал: дві баночки контрастного розміру, маленькі та великі кульки (кришечки).

Хід гри:

    Показати дитині дві баночки, вказати, що одна баночка велика, а друга – маленька. Потім продемонструвати маленькі і великі кульки. Великі кульки потрібно зібрати у велику баночку, а маленькі – в маленьку (показ). Після виконання завдання попросити закрити баночки відповідними кришечками.



Гра «Де звучить?»

    Мета: розвиток зорової і слухової уваги, навичок орієнтування у просторі.

    Матеріал: будь-яка іграшка, яка створює звук.

Хід гри:

    Показати іграшку дитині. Поторохтіть іграшкою, щоб дитина звернула на неї увагу, а потім іграшка відводиться в сторону і знову торохтить. Дитина із закритими очима повинна вказати напрям звідки іде звук. Гра повторюється 2-3 рази.



Гра «Хто як говорить?»

    Мета: спонукати дитину повторювати звуконаслідувальні слова.

    Матеріал: іграшки добре відомих дитині тварин або їх зображення.

Хід гри:

    Показати дитині по черзі іграшки, назвати їх. Запитати: Як говорить котик? (мяу-мяу ). Собака? (гав-гав) тощо.



Гра «Прищепки»

    Мета: корекція дрібної моторики пальців.

    Матеріал: прищепки, аркуш картону/лінійка/мотузка, силуети одягу.

Хід гри:

    Прищепки в грі використовуються як тренажер для пальчиків. 

Вирізати з паперу декілька силуетів різного одягу (кофтинка, спідниця, шкарпетки, сорочка та ін.).  Попросити дитину допомогти Вам розвісити білизну на мотузку за допомогою прищіпок.

Якщо у Вас немає часу виготовити силуети – можна прищіпки чіпляти на міцний аркуш паперу чи широку лінійку.



Гра «Оплески»

    Мета: розвиток фонематичного сприйняття.

Хід гри:

    Дитина має плеснути в долоні стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі;

    Дорослий повільно ритмічно плескає в долоні – дитина повинна відтворити кількість оплесків.

Примітка: спочатку кількість предметів та оплесків має не перевищувати 3. З часом кількість і темп оплесків збільшується.



Гра «Збери фігуру»

    Мета: Удосконалити вміння розташовувати предмети в спадаючому за величиною порядку; правильно називати деталі за величиною (великий, менший, найменший). 

    Матеріал: вирізані з картону/паперу частини сніговика, ялинки.

Хід гри:   

    Розкласти перед дитиною деталі сніговика. Запропонувати зібрати його, починаючи з найбільшого круга.



Гра «Подарунок ляльці»

    Мета: закріпити поняття про колір. 

    Матеріал: лялька, кружки основних кольорів – білого, чорного, червоного, синього, жовтого, зеленого (по 2 шт.).

Хід гри: 

а) Спочатку запропонує назвати, якого кольору кружок Ви даєте дає ляльці. 

б) Попросіть дитину дати ляльці червоний (зелений, синій…) кружок. 

в) Покажіть дитині червоний (зелений, синій…) кружок і попросіть її «Дай ляльці такий же самий кружок»

 

Гра «Пташки»

    Мета: закріпити знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих прийменників в, на, під, за.

    Матеріал: дві іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець). 

Хід гри: 

а) Дві пташки літають. Дитина повторює дії за Вами. 

б) Ви говорите, куди полетіла пташка – вгору, вниз, а дитина виконує дію. 

в) Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме, а ти скажеш, куди вона полетіла». 

г) Запропонуйте заховати пташку за шафу, в шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д.



Виконання простих побутових інструкцій

    Мета: формувати здатність дитини розуміти часто використовувані в побуті слова, виконувати прості словесні інструкції.

Хід гри:

    Розуміння дитиною цілісних словосполучень, які вона могла багато раз чути. Запропонувати їй виконати відповідні дії, наприклад:

- поцілувати маму; 

- обійняти тата; 

- пограти в ладоньки; 

- закрити очі; 

- помахати ручкою; 

- узяти маму за руку і йти до столу і т. д. 

2) Закріпити назви знайомих іграшок. З'ясувати, чи може дитина показати частини свого тіла і частини тіла ляльки або іграшкової тварини:

- Покажи зайчика, собачку, машину, ляльку. 

- Візьми ляльку. 

- Дай мені ляльку. 

- Покажи, де у ляльки голова. А де в тебе голівка? 



                Гра «Де звенить дзвіночок»

    Мета: орієнтування в просторі відносно себе.

    Матеріал: дзвіночок.

Хід гри: 

    Попросити дитину закрити очі та відгадати, де дзвенить дзвіночок, називаючи напрям відносно себе (вгорі, внизу, попереду, позаду).

 

Вправи та завдання для дітей з ООП в умовах дистанційного навчання

     Інклюзивне навчання та виховання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у навчальних закладах за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей.         Отримані знання і вміння дітей в соціумі допомагають дітям з особливими освітніми потребами цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до подолання неминучих життєвих труднощів, а, отже, реалізуватися в повній мірі як рівноправні і повноцінні члени суспільства.
    Щоб підготувати дитину до життя, необхідно виконувати разом з нею різноманітні завдання та тести, метою яких є розвиток пам`яті, уваги, мислення, мовлення, а також сенсорний розвиток. 
Наприклад:


 



 


 



 



 



 


 



 



 



 


 



Немає коментарів:

Дописати коментар