Останнім часом психологи та вчителі
початкових класів відзначають зростання кількості дітей із труднощами в
навчанні, що зумовлене передусім недостатнім рівнем їхнього
когнітивно-особистісного розвитку. Критичне переосмислення прогресивного
педагогічного досвіду дало змогу зробити висновок про важливість спеціальних
занять, на яких школярі розвивали б у міру своїх можливостей увагу, пам'ять,
мислення, уяву й училися використовувати отриманий досвід під час виконання
навчальних завдань, у життєвих ситуаціях.
Упровадження даного курсу допомагає у
вирішенні проблеми морально-етичної поведінки дітей, більшості учнів притаманне
чітке розуміння морально-етичних норм при невмінні дотримуватись їх практично.
Спілкування з іншими людьми - невід'ємна частина, необхідна умова
повноцінного життя кожної людини. Найкраще в нашому житті пов'язане із
спілкуванням. А саме неприємне? Також із спілкуванням, з
взаємостосунками удома і на роботі. Роздумуючи про те, що заважає
нормальному спілкуванню, взаимодії, ми частіше всього згадуємо про
конфлікти і про те, що з ними пов'язано: відсутність взаєморозуміння,
загрози, ворожнеча, образи, спроби (деколи безнадійні) довести свою
правоту...
|
1.Загальні відомості
про клас: склад учнів за віком, статтю; біографія класу, його традиції;
загальна характеристика успішності та навчальної дисципліни; зв'язки класу з
іншими групами і колективами.
Соціально-психологічні
параметри сім‘ї - повна, одно чи багатопоколінна сім’я; гармонійність
внутрішньо сімейних стосунків; за стилем родинного спілкування (авторитарні,
демократичні чи конфліктні сім'ї); за характером ставлення до дитини
(зацікавлені, турботливі, тривожні, відчужені, безконтрольні тощо)...
|
Мета:ознайомити
курсантів з різновидами агресії та факторами, що впливають на таку поведінку
людини;
показати
виявлення толерантної поведінки у взаємодії з людьми, а також у різних життєвих
сферах;
розвивати
поведінкові реакції в ситуаціях стикання з агресивною поведінкою.
Джерело: "Методичний портал"
Читати далі |
Корекційна
програма спрямована на зниження рівня тривожності, подолання негативних
проявів у спілкуванні та гуманізацію міжособистісних стосунків дітей.
Програма розрахована на 8 занять по 40-45 хвилин, що відповідає віковим особливостям молодших школярів та вимогам до організації корекційної роботи з ними. Основна мета програми – забезпечення можливостей для підвищення самооцінки, розвиток навичок саморегуляції емоційних станів, в першу чергу, тривожності, розвиток комунікативних умінь та сприяння процесу становлення позитивних відносин у дитячій групі. Основні завдання програми: |
Перехід
до у п’ятого класу є важливим етапом у житті дітей. Змінюється ситуація
навчання, розширюється обсяг навчального матеріалу, з’являються
вчителі-предметники. Це, безперечно, складний і відповідальний період,
коли ефективність адаптації до нових умов навчальної діяльності, в
значній мірі, залежить від наявної мотивації, відношення до школи, рівня
соціальної компетентності.
З метою розвитку позитивних мотивів навчання на етапі адаптації дітей до умов середньої школи практичним психологам та вчителям може бути рекомендована розвивально-корекційна програма, спрямована на поглиблення розуміння учнями нових завдань, можливостей їх вирішення, формування системи взаємодії та співробітництва, а також становлення особистісних якостей, що мають сприяти успіху у навчанні та спілкуванні. Мета розвиваючих занять - підвищення рівня готовності дітей до навчання в середній школі на основі формування пізнавальної мотивації, а також позитивного ставлення до навчання.. |
Загальна характеристика програми.
Програма розрахована на учнів підліткового та юнацького віку і може бути реалізована в рамках годин спілкування або за рахунок шкільного компоненту навчальних програм. За характером направленості програма є каузальною, тобто направленою на корекцію причин відхилень та виникнення адиктивної поведінки; її зміст має забезпечити позитивні особистісні зміни; за характером управління коригуїчими впливами запропонована програма є недирективною; за терміном - короткою. Групу складають лише бажаючі. Будь-які заходи, щодо примусу до участі в групі неприпустимі. Група може бути сформована за допомогою трьох процедур: |
Для
корекції самооцінки та взаємовідносин підлітків, зниження рівня агресії
у поведінці пропонується програма комунікативного тренінгу, розрахована
на 5 занять, яка може реалізувалася практичним психологом або класним
керівником за рахунок годин спілкування.
За характером направленості програму можна визначити як каузальну, тобто направлену на корекцію негативних проявів у взаємовідносинах, що впливають на самосприйняття особистості в соціальній групі; її зміст мав забезпечити позитивні особистісні зміни, стабілізацію міжособистісного спілкування., зниження рівня агресії у поведінці підлітків. За характером управління коригуїчими впливами запропонована програма була недирективною; за терміном - короткою. В програмі використані матеріали міжнародних молодіжних проектів «Рівний – рівному», «Діалог», «Стратегії розв’язання конфліктів у спілкуванні»: |
Проблема
дитячої агресивності хвилює сьогодні педагогів, психологів, батьків.
Корекцію агресивних проявів доцільно розпочинати в молодшому шкільному
віці, коли агресивність ще не стала особистісною якістю дитини. Цю
важливу роботу може організувати, як психолог, так і вчитель або
вихователь.
З метою розвитку навичок конструктивної взаємодії та послаблення агресивних реакцій молодших школярів пропонуємо корекційну програму, що включає 8 занять, які можуть проводитися в межах годин спілкування в класі або зі спеціально відібраною групою дітей, схильних до агресивної поведінки. Програма побудована з урахуванням основних принципів корекційної роботи: |
Програма передбачає комплексне вирішення наступних завдань:
1. Розвиток у дітей когнітивних здібностей та навичок, необхідних для успішного навчання в початковій школі.
2. Розвиток соціальних і комунікативних навичок для встановлення міжособитстісних відносин з однолітками і відповідних рольових відносин з педагогами.3. Формування стійкої навчальної мотивації на фоні позитивної Я- концепції дітей, адекватної самооцінки та зниження рівня шкільної тривожності.
Немає коментарів:
Дописати коментар