Методична скарбничка

Останнім часом психологи та вчителі початкових класів відзначають зростання кількості дітей із труднощами в навчанні, що зумовлене передусім недостатнім рівнем їхнього когнітивно-особистісного розвитку. Критичне переосмислення прогресивного педагогічного досвіду дало змогу зробити висновок про важливість спеціальних занять, на яких школярі розвивали б у міру своїх можливостей увагу, пам'ять, мислення, уяву й училися використовувати отриманий досвід під час виконання навчальних завдань, у життєвих ситуаціях.
Упровадження даного курсу допомагає у вирішенні проблеми морально-етичної поведінки дітей, більшості учнів притаманне чітке розуміння морально-етичних норм при невмінні дотримуватись їх практично. 

Мої статті | Переглядів: 13 | Додав: Гринчук | Дата: 16.04.2013 | Коментарі (0)

Спілкування з іншими людьми - невід'ємна частина, необхідна умова повноцінного життя кожної людини. Найкраще в нашому житті пов'язане із спілкуванням. А саме неприємне? Також із спілкуванням, з взаємостосунками удома і на роботі. Роздумуючи про те, що заважає нормальному спілкуванню, взаимодії, ми частіше всього згадуємо про конфлікти і про те, що з ними пов'язано: відсутність взаєморозуміння, загрози, ворожнеча, образи, спроби (деколи безнадійні) довести свою правоту...

Мої статті | Переглядів: 28 | Додав: Гринчук | Дата: 13.03.2013 | Коментарі (0)

1.Загальні відомості про клас: склад учнів за ві­ком, статтю; біографія класу, його традиції; загальна характеристика успішності та навчальної дисциплі­ни; зв'язки класу з іншими групами і колективами. 
Соціально-психологічні параметри сім‘ї - повна, одно чи багатопоколінна сім’я; гармонійність внутрішньо сімейних стосунків; за стилем родинного спілкування (авторитарні, демокра­тичні чи конфліктні сім'ї); за характером ставлення до дитини (зацікавлені, турботливі, тривожні, відчужені, безконтрольні тощо)...


Мої статті | Переглядів: 27 | Додав: Гринчук | Дата: 04.03.2013 | Коментарі (0)

Мета:ознайомити курсантів з різновидами агресії та факторами, що впливають на таку поведінку людини; 
показати виявлення толерантної поведінки у взаємодії з людьми, а також у різних життєвих сферах;
розвивати поведінкові реакції в ситуаціях стикання з агресивною поведінкою.
Джерело: "Методичний портал"
Читати далі

Мої статті | Переглядів: 44 | Додав: Гринчук | Дата: 25.02.2013 | Коментарі (0)

Корекційна програма спрямована на зниження рівня тривожності, подолання негативних проявів у спілкуванні та гуманізацію міжособистісних стосунків дітей.
Програма розрахована на 8 занять по 40-45 хвилин, що відповідає віковим особливостям молодших школярів та вимогам до організації корекційної роботи з ними.
Основна мета програми – забезпечення можливостей для підвищення самооцінки, розвиток навичок саморегуляції емоційних станів, в першу чергу, тривожності, розвиток комунікативних умінь та сприяння процесу становлення позитивних відносин у дитячій групі.
Основні завдання програми:

Мої статті | Переглядів: 24 | Додав: Гринчук | Дата: 24.02.2013 | Коментарі (0)

Перехід до у п’ятого класу є важливим етапом у житті дітей. Змінюється ситуація навчання, розширюється обсяг навчального матеріалу, з’являються вчителі-предметники. Це, безперечно, складний і відповідальний період, коли ефективність адаптації до нових умов навчальної діяльності, в значній мірі, залежить від наявної мотивації, відношення до школи, рівня соціальної компетентності.
З метою розвитку позитивних мотивів навчання на етапі адаптації дітей до умов середньої школи практичним психологам та вчителям може бути рекомендована розвивально-корекційна програма, спрямована на поглиблення розуміння учнями нових завдань, можливостей їх вирішення, формування системи взаємодії та співробітництва, а також становлення особистісних якостей, що мають сприяти успіху у навчанні та спілкуванні.
Мета розвиваючих занять - підвищення рівня готовності дітей до навчання в середній школі на основі формування пізнавальної мотивації, а також позитивного ставлення до навчання.
.

Мої статті | Переглядів: 37 | Додав: Гринчук | Дата: 24.02.2013 | Коментарі (0)

Загальна характеристика програми.
Програма розрахована на учнів підліткового та юнацького віку і може бути реалізована в рамках годин спілкування або за рахунок шкільного компоненту навчальних програм.
За характером направленості програма є каузальною, тобто направленою на корекцію причин відхилень та виникнення адиктивної поведінки; її зміст має забезпечити позитивні особистісні зміни; за характером управління коригуїчими впливами запропонована програма є недирективною; за терміном - короткою.
Групу складають лише бажаючі. Будь-які заходи, щодо примусу до участі в групі неприпустимі. Група може бути сформована за допомогою трьох процедур:

Мої статті | Переглядів: 19 | Додав: Гринчук | Дата: 24.02.2013 | Коментарі (0)

Для корекції самооцінки та взаємовідносин підлітків, зниження рівня агресії у поведінці пропонується програма комунікативного тренінгу, розрахована на 5 занять, яка може реалізувалася практичним психологом або класним керівником за рахунок годин спілкування.
За характером направленості програму можна визначити як каузальну, тобто направлену на корекцію негативних проявів у взаємовідносинах, що впливають на самосприйняття особистості в соціальній групі; її зміст мав забезпечити позитивні особистісні зміни, стабілізацію міжособистісного спілкування., зниження рівня агресії у поведінці підлітків.
За характером управління коригуїчими впливами запропонована програма була недирективною; за терміном - короткою.
В програмі використані матеріали міжнародних молодіжних проектів «Рівний – рівному», «Діалог», «Стратегії розв’язання конфліктів у спілкуванні»:

Мої статті | Переглядів: 20 | Додав: Гринчук | Дата: 24.02.2013 | Коментарі (0)

Проблема дитячої агресивності хвилює сьогодні педагогів, психологів, батьків. Корекцію агресивних проявів доцільно розпочинати в молодшому шкільному віці, коли агресивність ще не стала особистісною якістю дитини. Цю важливу роботу може організувати, як психолог, так і вчитель або вихователь.
З метою розвитку навичок конструктивної взаємодії та послаблення агресивних реакцій молодших школярів пропонуємо корекційну програму, що включає 8 занять, які можуть проводитися в межах годин спілкування в класі або зі спеціально відібраною групою дітей, схильних до агресивної поведінки.
Програма побудована з урахуванням основних принципів корекційної роботи:

Мої статті | Переглядів: 56 | Додав: Гринчук | Дата: 24.02.2013 | Коментарі (0)

З метою корекції типових виявів дезадаптованості молодших школярів пропонуємо психокорекційну програму, в основу якої покладені принципи та підходи М.Р.Бітянової.

Програма передбачає комплексне вирішення наступних завдань:

1. Розвиток у дітей когнітивних здібностей та навичок, необхідних для успішного навчання в початковій школі.

2. Розвиток соціальних і комунікативних навичок для встановлення міжособитстісних відносин з однолітками і відповідних рольових відносин з педагогами.
3. Формування стійкої навчальної мотивації на фоні позитивної Я- концепції дітей, адекватної самооцінки та зниження рівня шкільної тривожності.

Немає коментарів:

Дописати коментар