Служба порозуміння в школі


Служба порозуміння Марганецької загальноосвітньої школи № 3

І. Загальні положення

1. Служба порозуміння закладу освіти  – це добровільне об’єднання медіаторів та медіаторок з числа учасників освітнього процесу (здобувачів освіти та педагогічних працівників), які пройшли навчання за відповідною освітньою програмою і розділяють цінності відновного підходу.

Медіація (від лат. mediation – посередництво) – це добровільний і конфіденційний процес, у якому нейтральна третя особа (медіатор/медіаторка) допомагає сторонам знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася.

2. У своїй діяльності служба керується Загальною декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини, Етичним кодексом медіатора/медіаторки служби порозуміння закладу освіти,

нормативно-правовими документами органів управління освітою, Статутом закладу, Типовим порядком створення та організації діяльності служби порозуміння закладу освіти, іншими відповідними документами.

3. Зміни до Порядку вносяться координатором служби за пропозицією та погодженням її членів, органів самоврядування закладу освіти та затверджуються наказом керівника закладу освіти.

4. Служба здійснює свою діяльність у взаємодії з учасниками освітнього процесу.

І. Мета та завдання діяльності служби порозуміння

1. Метою діяльності служби у закладі освіти є сприяння вирішенню конфліктів мирним шляхом, розбудові миру, протидії насильству та жорстокому поводженню з дітьми, формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, до дискримінації за будь-якими ознаками.

2. Завданнями служби є:

•  допомога сторонам конфлікту знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації задопомогою відновних практик;

•  формування вмінь та навичок у учасників освітнього процесу вирішувати конфлікти ненасильницьким мирним шляхом;

•  профілактика насильства та жорстокого поводження в освітньому середовищі;

•  сприяння налагодженню позитивних стосунків між учасниками/учасницями освітнього процесу;

•  сприяння зниженню конфліктності та правопорушень у закладі освіти;

•  сприяння формуванню культури миру в учнівських колективах та закладі в цілому;

ІІ. Принципи діяльності служби порозуміння

1. Принцип добровільності, який передбачає як добровільну участь педагогів та здобувачів освіти в організації роботи служби, так і обов’язкову добровільну згоду сторін конфлікту на участь у медіації.

2. Принцип конфіденційності, який передбачає обов’язок медіаторів не розголошувати отримані в ході медіації відомості. Виключення становить інформація про можливе нанесення шкоди життю, здоров’ю та безпеці сторін.

3. Принцип нейтральності, який забороняє медіаторам займати ту чи іншу сторону учасників конфлікту. Служба не з’ясовує питання, хто винен, а є незалежним посередником, який допомагає сторонам самостійно знайти рішення, зробити висновки.

4. Принцип недискримінації за всіма ознаками усіх учасників служби порозуміння   

ІІІ. Орієнтовна структура служби порозуміння

1. До складу служби можуть входити учні, педагогічні працівники.

2. Координатор служби є педагогічний працівник, яка пройшла спеціальне навчання і на якого покладено функції координатора наказом керівника закладу освіти.

3. Орієнтовні функції координатора:

•  організація та координація діяльності служби;

•  навчання здобувачів освіти щодо оволодіння базовими навичками медіатора;

•  ведення документації служби;

•  проведення супервізій та регулярного зворотного зв’язку з командою медіаторів;

•  моніторинг діяльності служби;

•  популяризація служби порозуміння;

•  інформування закладу освіти про діяльність служби;

•  моніторинг конфліктності у закладі освіти;

•  визначає застосування відповідних відновних практик для вирішення конфлікту тощо.

4. В Службі можуть бути створені підрозділи/сектори:

•  інформаційного забезпечення;

•  просвітницької роботи;

•  відповідальні за ведення документації тощо.

ІV.  Порядок роботи служби порозуміння

1. Інформація про конфлікти може надходити до служби від адміністрації, педагогічних працівників, здобувачів освіти та їх батьків, інших осіб, передбачених спеціальними законами та залучених до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти тощо.

2. Служба приймає рішення про можливість чи неможливість проведення відновних практик в кожному конкретному випадку самостійно.

3. Медіація проводиться за умови згоди конфліктуючих сторін взяти в ній добровільну участь.

Медіація не може проводитися за фактом правопорушень, випадків з крайніми проявами жорстокості.

4. Служба самостійно визначає строки та етапи проведення медіації в кожному конкретному випадку.

5. При виникненні труднощів у виконанні зобов’язань, що взяли на себе сторони, служба допомагає сторонам визначити їх причини, знайти шляхи їх подолання.

6. За необхідності служба інформує учасників відновних програм про можливості інших фахівців (психолог соціальний педагог тощо).

7. Діяльність служби фіксується у відповідних журналах,  які є її внутрішньою документацією.

V. Організаційна підтримка діяльності служби порозуміння

1 .Адміністрація закладу освіти підтримує діяльність служби, надає окреме приміщення для забезпечення діяльності служби, у тому числі проведення медіаційних зустрічей, а також надає можливість використовувати інші ресурси закладу освіти (оргтехніку, канцелярське приладдя тощо), сприяє створенню налагодженого механізму звернення до служби щодо вирішення конфліктних ситуацій, розширення правового простору закладу.

2. Не рідше, ніж один раз у семестр, проводяться спільні наради адміністрації закладу освіти та служби порозуміння, на яких розглядаються питання щодо необхідних умов для підвищення ефективності роботи служби, її взаємодії з педагогічними працівниками та іншими учасниками освітнього процесу.

3. Педагогічні працівники, батьки здобувачів освіти, інші особи, передбачені спеціальними законами та  залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти підтримує ініціативу дітей у впровадженні відновних практик, сприяє формуванню навичок партнерського спілкування та конструктивного діалогу, є прикладом толерантних стосунків.

4. Органи учнівського самоврядування у взаємодії зі службою розробляють програму впровадження відновного підходу через систему позакласних заходів.

VІ. Орієнтовні права та обов’язки медіаторів  служби порозуміння

1. Медіатори та медіаторки служби мають рівні права та обов’язки.

2. Кожен медіатор та кожна медіаторка служби має право:

•  брати участь у загальних зустрічах;

•  вносити пропозиції з питань, що пов’язані з діяльністю служби;

•  отримувати інформацію про заплановані заходи;

•  брати участь у реалізації програм і в заходах, що проводяться службою;

•  відмовитися від проведення медіації:

- у випадку неможливості зберегти неупередженість, а також у разі конфлікту інтересів;

- у разі прояву агресії з боку учасника/учасниці медіації по відношенню до медіатора чи іншого учасника/учасниці медіації у вигляді фізичного, психологічного насильства, погроз, шантажу тощо;

- у ситуації правопорушень, проявів насильства та жорстокості, ґендерно зумовленого насильства;

- прояву стороною медіації намірів, відмінних від примирення чи врегулювання конфлікту, іншої недобросовісної поведінки

3. Медіатори та медіаторки служби зобов’язані:

•  активно брати участь у діяльності служби;

•  не розголошувати відомості про службу та її членів, що можуть принижувати їх честь та гідність;

•  дотримуватися правил проведення та принципів діяльності служби порозуміння;

•  дотримуватися принципів Етичного кодексу медіаторів служби порозуміннязакладу освіти.

 

 

 

 

 

 

 

Згода на участь у процедурі медіації

Медіація є добровільним і конфіденційним процесом, в якому нейтральна третя особа – (медіатор) допомагає сторонам знайти взаємоприйнятний варіант розв’язання ситуації, що склалася. Під час проведення процедури медіації всі сторони повинні пам’ятати про певні правила та обов’язки, яких необхідно дотримуватися – основні принципи медіації:

•  Добровільність

•  Розподіл відповідальності

•  Конфіденційність

•  Нейтральність

Медіатори зобов’язуються зберігати нейтральність та неупередженість по відношенню до обох сторін. Медіатори однаково допомагають учасникам/учасницям знайти найкращий варіант розв’язання конфліктної ситуації.

Правила медіації:

• Слухати іншого і говорити по черзі, навіть якщо з ним/нею не згоден/згодна, щоб у кожної сторони була можливість висловитися і бути почутим.

• Уникати ображання один одного, щоб всі відчували себе в безпеці.

• Дотримуватися конфіденційності, тобто не розповідати оточуючим, що відбувалося на зустрічі.

• Кожен учасник/учасниця може відмовитися від медіації.

• Медіатор може перервати медіацію.

Під час проведення медіації медіатор:

• уважно слухає і не перебиває;

• дуже чітко висловлює свою думку;

• задає питання, що сприяють розумінню ситуації;

• ставиться до кожного учасника/учасниці зустрічі з повагою;

• дотримується нейтралітету і не приймає нічиєї сторони;

• не надає ніяких порад і не висловлює свою точку зору;

• не з’ясовує, хто правий, а хто винуватий;

Я, сторона  ____________________________________________________________________,

підписанням цього документу засвідчуємо ознайомленість з правилами та принципами медіації, а також гарантуємо їх дотримання.

Ми спільно беремо на себе відповідальність за прийняття рішення та його виконання.

Дата_______________

Підпис_________________

Згоду засвідчую:

Дата_______________                                 Підпис медіатора_________________

 







Шановне учнівство!

Запрошуємо Вас до участі у проведенні опитування з проблем конфліктів в навчальному середовищі. Мета опитування – дослідження Ваших уявлень щодо розповсюдженості конфліктів в учнівському середовищі та можливих шляхів їх подолання. Відомості про заклад освіти та клас/навчальну групу вказуватися не будуть, оскільки опитування проходить анонімно, а результати будуть подано лише в узагальненому вигляді.

Інструкція. Уважно прочитайте запитання та варіанти відповідей. Подумайте і

оберіть ту відповідь, яка відображає Ваші думки, ставлення, переконання. Будь ласка, обраний Вами варіант відповіді на кожне із запитань відмітьте позначкою «V» у відповідному квадратику □.

Вкажіть, будь ласка, такі відомості про себе:

Ваша стать: □ чоловіча □ жіноча

вік ______________ клас/група ___________

1. Як би Ви визначили ставлення один до одного учнів і учениць у Вашому класі/групі?

а)□ дружнє

б) □ співчутливе

в) □ вороже

г) □ знехтуване

д) □ упереджене

е) □ байдуже

є) □ інше (напишіть) ___________________________________________________

2. Як часто у Вашому класі/групі виникають конфлікти між: (дайте відповіді у кожному рядку)

Так, часто Інколи Ні, ніколи Складно відповісти

2.1. учнями/ученицями – учнямиученицями

2.2. учнями/ученицями –педагогами/педагогинями

2.3. учнями/ученицями – батьками

2.4. педагогами/педагогинями -батьками

2.5. учнями/ученицями –адміністрацією закладу освіти

3. Чи були у Вашому закладі освіти випадки, коли конфлікти призвели до:(дайте відповіді у кожному рядку)    Так Ні Не знаю

3.1. бійки,тілесних ушкоджень

3.2. образ, приниження

3.3. ізоляції (ігнорування) когось з учнів/учениць

3.4. цькування когось з учнів/учениць

3.5. переходу учня або учениці до іншого закладу освіти

4. Якими б були Ваші дії, якби Ви стали учасником або учасницею конфлікту (оберіть один із запропонованих варіантів відповіді) ?

а) □ негайно сповіщу дорослих (батьків/педагогів(-нь)/адміністрацію)

б) □ покараю винуватця або винуватицю самостійно

в) □ проігнорую конфлікт

г) □ спробую владнати конфлікт самостійно, мирним шляхом

д) □ звернусь до медіатора/медіаторки

5. Чи навчали Вас у закладі освіти способам розв’язання конфліктів мирним шляхом?

а) □ так б) □ ні

6. Як Ви зазвичай вирішуєте конфліктну ситуацію учасниками/учасницями якої є Ви

(оберіть один із запропонованих варіантів відповіді) ?

а) □ ігнорую конфлікт

б) □ разом з іншою стороною шукаємо вирішення проблемного питання

в) □ залишаюся при своїй думці

г) □ приймаю позицію іншої сторони, навіть, якщо вона мене не задовольняє

д) □ шукаємо компроміс з іншою стороною

е) □ застосовую насильство може краще силу?

7. До яких наслідків, на Вашу думку, може призвести конфлікт (оберіть всі можливі

варіанти)?

а) □ агресія

б) □ насильство

в) □ руйнування стосунків

г) □ розвиток стосунків

8. Хто, на Вашу думку, найчастіше бере на себе роль посередника/посередниці у вирішенні

конфліктів у закладі освіти (зробіть вибір однієї з відповідей або дайте свою)?

а) □ директор(-ка) закладу освіти

б) □ заступник(-ця) директора(-ки) з виховної роботи

в) □ медіатор(-ка)

г) □ психолог(-ня)

д) □ соціальний педагог(-ня)

е) □ класний(-на) керівник(-ця)

є) □ майстер(-ня) виробничого навчання

ж) □ батьки

з) □ самі учні та учениці

и) □ інша особа (вкажіть хто саме)_______________________________________________

9. До кого Ви звертаєтесь у разі виникнення конфлікту (оберіть всі можливі варіанти відповідей)?

а) □ директор(-ка) закладу освіти

б) □ заступник(-ця) директора(-ки) з виховної роботи

в) □ медіатор(-ка)

г) □ психолог(-ня)

д) □ соціальний педагог(-ня)

е) □ класний(-на) керівник(-ця)

є) □ майстер(-ня) виробничого навчання

ж) □ батьки

з) □ самі учні та учениці

и) □ інша особа (вкажіть хто саме)_______________________________________________

к) ні до кого

10. Чи застосовуєте Ви навички ненасильницького спілкування у повсякденному житті? (

Під час ненасильницького спілкування співрозмовники демонструють взаємну повагу, і той,

хто слухає, сприймає з повідомлення саме те, що має на увазі той, хто говорить)

а ) □ завжди

б) □ рідко

в) □ ніколи

г) □ важко відповісти

11. Чи готові Ви брати участь у розбудові миру? (Розбудова миру включає діяльність,спрямовану на підтримку миру з метою запобігання повторенню конфлікту)

а) □так б) □ ні в) □ не знаю

12.Чи знаєте Ви, що таке медіація?

а) □ так б) □ ні

13. Які, на Вашу думку, переваги використання медіації у закладі освіти (оберіть всі можливі варіанти відповідей із запропонованого списку)?

а) □▪покращення атмосфери в колективі

б) □ зменшення кількості правопорушень

в) □▪ підвищення культури спілкування

г) □ створення комфортного та безпечного середовища

д) □▪ набуття учнями та ученицями позитивного досвіду вирішення конфлікту мирним шляхом

е) □ немає переваг

є) □▪не знаю

14. Чи знаєте Ви, хто такий/така медіатор/медіаторка?

а) □ так б) □ні

15. Чи звертались Ви до медіатора/медіаторки у разі виникнення конфлікту?

а) □так б) □ ні в) □не знаю

16. Чи були Ви учасником або учасницею медіації?

а) □ так б) □ ні в) □ не чув/ не чула про медіацію

17. Чи брали Ви участь у Колі?

а) □так б) □ні в) □не чув/ не чула про Коло

18. Чи знаєте Ви, що таке служба порозуміння закладу освіти?

а) □ так б) □ ні

19. Чи діє у Вашому закладі освіти служба порозуміння?

а) □так б) □ ні в) □ не знаю

Дякуємо за участь в анкетуванні!

 

АНКЕТА ДЛЯ ВІДБОРУ ПОТЕНЦІЙНИХ МЕДІАТОРІВ-РОВЕСНИКІВ

Ваша участь в опитуванні є добровільною, що надасть можливість дослідникам зробити висновки, враховуючи Вашу думку. Важливо, щоб на кожне запитання Ви відповідали відверто і були уважними. Це не контрольна робота.Тут немає правильних чи неправильних відповідей. Будь ласка, позначте вибраний Вами варіант відповіді галочкою або хрестиком.

Прізвище, ім’я _______________________________________

1. Мені______________ років, я навчаюся в ________ класі/групі

2. Уявіть ситуацію, що двоє ваших друзів чи подруг посварилися. Якою буде ваша поведінка?

Оберіть варіант відповіді

•  поговорю з кожним/кожною із них і запропоную їм поговорити одне з одним;

•  підтримаю того/ту, хто на мою думку правий/права;

•  буду спілкуватися з обома і робити вигляд, ніби нічого не сталося;

•  не втручатимусь у їхню сварку, нехай розбираються самі.

3. Чи брали/берете участь у житті свого закладу освіти поза освітнім процесом? Якщо так, то

де саме (самоврядування, гуртки тощо) і які основні функції ви там виконуєте? Оберіть варіант від-

повіді

•  так.

Якщо так, то де саме___________________________________________________

Які функції виконуєте_____________________________________________________

•  ні, я не беру участі у житті свого закладу освіти поза освітнім процесом

4. Щойно Ви переглянули фільм про медіацію у школі. Якими трьома найважливішими навичка-

ми, на Вашу думку, повинен/повинна володіти медіатор-ровесників чи медіаторка-ровесниць?

_____________________________________________________________________________________

5. Як Ви вважаєте, чи могли б Ви бути медіатором-ровесників чи медіаторкою-ровесниць у кон-

фліктній ситуації? Оберіть варіант відповіді

•  так;

•  ні;

•  не визначився/ не визначилася

6. Хто з вашого класу/паралелі/групи має необхідні здібності, на вашу думку, для того, щоб бути

медіатором-ровесників у конфліктній ситуації (напишіть прізвище, ім’я, та клас/групу)

_____________________________________________________________________________________

Дякуємо за ваші відповіді!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЕТИЧНИЙ КОДЕКС МЕДІАТОРА/МЕДІАТОРКИ СЛУЖБИ ПОРОЗУМІННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Цей Кодекс було розроблено з урахуванням Етичного кодексу Національної медіаторської мережі ГО «Ла Страда-Україна». Метою цього Кодексу є встановлення етичних основ та стандартів діяльності медіатора служби порозуміння закладу освіти.

Виконання та дотримання положень цього Кодексу є обов’язковим для медіатора служби порозуміння закладу освіти.

I. Загальні положення

1. У цьому Кодексі терміни вживаються в такому значенні:

Служба порозуміння закладу освіти (далі – служба) – це добровільне об’єднання медіаторів

 з числа учасників(-ць) освітнього процесу (здобувачів освіти та педагогічних працівників(-ць)), які пройшли навчання за відповідною освітньою програмою і розділяють цінності відновного підходу.

Медіація (від лат. mediation – посередництво) – це добровільний і конфіденційний процес, у якому нейтральна третя особа (медіатор/медіаторка) допомагає сторонам знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася.

Медіатор – спеціально підготовлений посередник у вирішенні конфліктів, який/яка однаково підтримує обидві сторони та допомагає їм знайти взаємоприйнятне рішення.

2. За наявності запиту від сторін медіації, що відображається у письмовій згоді на участь у процедурі медіації, та за наявності у медіатора необхідної компетентності медіатор може проводити медіацію. При цьому медіатор в будь-якому разі не приймає жодних рішень з приводу конфлікту (спору).

3. Реалізація положень цього Кодексу у діяльності медіаторів не повинна суперечити стандартам захисту прав людини.

II. Етичні вимоги до медіатора

1. Незалежність і нейтральність.

Медіатор/медіаторка:має бути незалежним/незалежною від впливу третіх осіб на процедуру і результат медіації;

має бути нейтральною особою, яка не є зацікавленою у змісті конфлікту (спору);

допомагає сторонам конфлікту (спору) налагодити комунікацію, проводити переговори, досягти порозуміння.

2. Неупередженість.

Медіатор/медіаторка

завжди повинен/повинна проводити медіацію тільки тих справ, у яких він/вона може залишатися неупередженим і справедливим;

має бути неупередженим/неупередженою у ставленні до сторін, фактів, суджень у конфлікті(спорі);

не має права оцінювати поведінку та погляди сторін медіації за винятком явного порушення ними етичних норм або порядку проведення медіації.

3. Толерантність та недискримінація.

Медіатор/медіаторка має поважати людську гідність учасників/учасниць медіації та виявляти рівну увагу та доброзичливість до сторін медіації.

4. Конфіденційність.

Медіатор/медіаторка повинен/повинна конфіденційно зберігати всю інформацію, отриману в ході медіації. Будь-яка інформація, конфіденційно повідомлена медіаторові/медіаторці однією зі сторін, не повинна передаватися іншій стороні, за винятком випадків, якщо на це є згода іншої сторони. Медіатор/медіаторка має дотримуватися вимог щодо конфіденційності, визначених цим Кодексом.

5. Чесність і щирість намірів.

Медіатор/медіаторка:

має забезпечити належне інформування сторін про процедуру медіації;

прагне в кожному конфлікті (спорі) допомогти його учасникам/учасницям порозумітися та мирним ненасильницьким шляхом знайти взаємоприйнятне рішення конфлікту (спору);

допомагає сторонам виявити та реалістично оцінити власні інтереси та потреби, а також напрацювати варіанти домовленостей та альтернативи сторін.

6. Добровільність медіатора/медіаторки.

Медіатор/медіаторка з власної волі бере участь у медіації в конкретній справі.

7. Компетентність медіатора/медіаторки.

Медіатор/медіаторка повинен/повинна мати необхідні знання у сфері медіації; дбати про підвищення своїх знань і удосконалення навичок шляхом обміну досвідом з іншими медіаторами/медіаторками, участі у супервізії, самоосвіти тощо.

8. Етика відносин між медіаторами/медіаторками.

Відносини між медіаторами/медіаторками мають будуватися на засадах взаємної поваги, слідування всім основним принципам етики медіатора/медіаторки, передбачених цим Кодексом.

III. Етичні передумови участі медіатора/медіаторки у медіації

1. До надання згоди на участь в процедурі медіації медіатор/медіаторка має проконсультуватися у координатора/координаторки служби порозуміння щодо можливих ризиків процедури проведення медіації.

2. Медіатор/медіаторка має відмовитись від участі в процедурі медіації у випадку неможливості зберегти неупередженість, а також у разі конфлікту інтересів.

3. Процедура медіації є суто добровільною. Ніхто не може примусити сторони скористатися медіацією. Медіація – це добровільний процес, заснований на прагненні сторін досягти чесної та справедливої угоди.

Добровільність проявляється в тому, що:

•  жодну сторону не можна примусити до участі в медіації;

•  кожен/кожна учасник/учасниця може вийти з процесу медіації на будь-якому етапі;

•  згода з результатом процесу медіації є також суто добровільною;

•  сторони самі контролюють хід і результати медіації.

IV. Етика поведінки медіатора/медіаторки у медіації

1. До початку процедури медіації медіатор/медіаторка:

зобов’язаний/зобов’язана проінформувати сторони конфлікту (спору) про сутність та принципи медіації, роль, права та обов’язки медіатора/медіаторки і сторін у цій процедурі;

має пересвідчитися, що сторони медіації правильно розуміють надану медіатором/медіаторкою інформацію, включно з умовами забезпечення конфіденційності, а також усвідомлюють можливість їх відмови від участі в медіації на будь-якій її стадії без пояснення причин;

не має права розголошувати конфіденційну інформацію щодо медіації та отриману під час медіації, а також не має права використовувати таку інформацію у власних інтересах.

2. До початку медіації медіатор/медіаторка має проінформувати сторони медіації про те, що вимога щодо збереження конфіденційності не поширюється на інформацію про діяння, які загрожують життю, здоров’ю учасників медіації або третіх осіб.

3. Обов’язок нерозголошення конфіденційної інформації щодо медіації та отриманої під час медіації є безстроковим.

4. Медіатор/медіаторка забезпечує дотримання принципів добровільної, рівної та активної участі сторін у процедурі медіації та розуміння сторонами умов і наслідків укладання угоди за результатами медіації, діє абсолютно об’єктивно по відношенню до кожної зі сторін, з повагою до процесу медіації.

5. Медіатор/медіаторка має право відмовитись від проведення медіації на будь-якій її стадії у разі:

прояву агресії з боку учасника/учасниці медіації по відношенню до медіатора/медіаторки чи іншого учасника/учасниці медіації у вигляді фізичного чи психологічного насильства, погроз, шантажу тощо;

прояву стороною медіації намірів, відмінних від примирення чи врегулювання конфлікту (спору), іншої недобросовісної поведінки; явної незаконності дій та домовленостей сторін медіації;

за наявності інших поважних причин.

6. Медіатор/медіаторка зобов’язаний/зобов’язана відмовитись від проведення медіації на будь-якій її стадії у разі втрати ним/нею нейтральності та неупередженості.

7. Медіатор/медіаторка допомагає налагодити комунікацію між сторонами. Медіатор/медіаторка не висловлює оцінок щодо змісту конфлікту (спору) та його учасників і не надає порад щодо його вирішення та не приймає жодних рішень щодо конфлікту (спору).

8. Медіатор/медіаторка має утриматись від обговорення зі сторонами медіації дій іншого/іншої медіатора/медіаторки.

V. Етичні аспекти популяризації діяльності медіатора/медіаторки

1. Медіатор/медіаторка надає учасникам освітнього процесу інформацію про переваги ненасильницьких шляхів вирішення конфліктів (спорів), відновних практик у розбудові миру та захисту прав людини; протидії насильству, ґендерній дискримінації та жорстокому поводженню з дітьми.

2. Для потреб популяризації медіації медіатор/медіаторка може збирати та поширювати знеособлену інформацію про кількість, зміст та результативність проведених ним/нею медіацій, якщо інше не встановлено письмовою згодою на участь у процедурі медіації.

 

                                                           План заходів

шкільної служби порозуміння

Марганецької загальноосвітньої школи  І–ІІІ ст. №3

на 2020 -2021 н.р.

 

№ п

Зміст роботи

Термін проведення

З ким проводиться

Відповідальні

1.

Проведення презентаційної кампанії служби порозуміння

 

вересень

Учні 10 кл

психолог

2.

Скдадання плану роботи на

2020 н.р.

вересень

 

Психолог

3.

Проведення інформаційних заходів з презентації Національної гарячої лінії для дітей  і про дітей «166 111»

жовтень

Учасники служби порозуміння

Психолог

4

Проведення тренінгу «Я будую мир»

жовтень

Учасники служби порозуміння

Психолог. Соц.педагог

5

Круглий стіл «Де шукати допомоги і підтримки

листопад

Учасники служби порозуміння

Психолог

6.

«Людина починається з добра»

 (до Міжнародного дня людей з інвалідністю)

 

грудень

Учасники служби порозуміння

Психолог

7.

«Булінг в учнівському середовищі»

Відверта розмова.

грудень

 

Психолог

8.

Інформаційні хвилинки

- «ВІЛ – це не вирок»

(до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом)

грудень

Учасники служби порозуміння

Психолог

9.

Підведення підсумків роботи служби порозуміння за 2020 н.р.

 

Учасники служби порозуміння

Психолог

   10.

Форми поведінки особистості в конфліктній ситуації. Стратегії і тактики конфлікту (практичне заняття для підлітків)

січень

Учасники служби порозуміння

Психолог

11

Проведення тренінгів з метою попередження конфліктів
«Спілкування між однолітками», «Стоп булінг !»

лютий

Учні 5-11 кл

Психолог

Учасники служби порозуміння

12

Що таке Щастя? Розробка заходів до Всесвітнього дня щастя

березень

Учні 1-11 клас

Психолог

Учасники служби порозуміння

13

Тиждень психології

( розробка заходів., проведення міні вправ «Як досягти миру», інформаційні повідомлення)

квітень

Учні 1-11 клас

Психолог

Учасники служби порозуміння

14

Міні тренінг « Як навички медіатора змінили моє життя» Підведення підсумків

травень

 

Учасники служби порозуміння

Психолог

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проект наказу

Про створення служби порозуміння

З метою утвердження культури миру у закладі освіти, залучення здобувачів освіти до активної участі у формуванні безпечного освітнього середовища шляхом впровадження відновного підходу до вирішення конфліктів між учасниками(-цями) освітнього процесу

НАКАЗУЮ:

1. Створити в закладі освіти службу порозуміння у складі (список додається)

2. Включити Службу в структуру учнівського самоврядування закладу освіти.

3. Призначити координатором служби порозуміння (ПІБ, посада).

4. Затвердити Типовий порядок створення та організації діяльності служби порозуміння (на-

зва закладу освіти) (додається).

5. Координатору служби порозуміння (ПІБ) розробити перспективний план роботи Служби у

відповідності з річним планом роботи закладу освіти.

6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор __________ ПІБ

підпис

Немає коментарів:

Дописати коментар