Розвивальні ігри для дітей з ООП
Подібні
розвиваючі ігри можна з успіхом проводити й вдома, тим самим підтримуючи
навчальний потенціал дитини.
Гра «Закрий!»
Мета: вчити сприймати,
порівнювати, виділяти предмети схожі та відмінні за формою.
Матеріал: дві баночки контрастного
розміру, маленькі та великі кульки (кришечки).
Хід гри:
Показати дитині дві баночки,
вказати, що одна баночка велика, а друга – маленька. Потім продемонструвати
маленькі і великі кульки. Великі кульки потрібно зібрати у велику баночку, а
маленькі – в маленьку (показ). Після виконання завдання попросити закрити
баночки відповідними кришечками.
Гра «Де звучить?»
Мета: розвиток
зорової і слухової уваги, навичок орієнтування у просторі.
Матеріал: будь-яка
іграшка, яка створює звук.
Хід гри:
Показати іграшку дитині.
Поторохтіть іграшкою, щоб дитина звернула на неї увагу, а потім іграшка
відводиться в сторону і знову торохтить. Дитина із закритими очима повинна
вказати напрям звідки іде звук. Гра повторюється 2-3 рази.
Гра «Хто як говорить?»
Мета: спонукати
дитину повторювати звуконаслідувальні слова.
Матеріал: іграшки
добре відомих дитині тварин або їх зображення.
Хід гри:
Показати дитині по черзі
іграшки, назвати їх. Запитати: Як говорить котик? (мяу-мяу ). Собака? (гав-гав)
тощо.
Гра «Прищепки»
Мета: корекція
дрібної моторики пальців.
Матеріал: прищепки,
аркуш картону/лінійка/мотузка, силуети одягу.
Хід гри:
Прищепки в грі
використовуються як тренажер для пальчиків.
Вирізати з паперу декілька силуетів
різного одягу (кофтинка, спідниця, шкарпетки, сорочка та ін.). Попросити
дитину допомогти Вам розвісити білизну на мотузку за допомогою прищіпок.
Якщо у Вас немає часу виготовити силуети –
можна прищіпки чіпляти на міцний аркуш паперу чи широку лінійку.
Гра «Оплески»
Мета: розвиток
фонематичного сприйняття.
Хід гри:
Дитина має плеснути в долоні
стільки разів, скільки предметів знаходиться на столі;
Дорослий повільно ритмічно
плескає в долоні – дитина повинна відтворити кількість оплесків.
Примітка: спочатку кількість предметів та
оплесків має не перевищувати 3. З часом кількість і темп оплесків збільшується.
Гра «Збери фігуру»
Мета: Удосконалити
вміння розташовувати предмети в спадаючому за величиною порядку; правильно
називати деталі за величиною (великий, менший, найменший).
Матеріал: вирізані
з картону/паперу частини сніговика, ялинки.
Хід гри:
Розкласти перед дитиною
деталі сніговика. Запропонувати зібрати його, починаючи з найбільшого круга.
Гра «Подарунок ляльці»
Мета: закріпити
поняття про колір.
Матеріал: лялька,
кружки основних кольорів – білого, чорного, червоного, синього, жовтого,
зеленого (по 2 шт.).
Хід гри:
а) Спочатку запропонує назвати, якого
кольору кружок Ви даєте дає ляльці.
б) Попросіть дитину дати ляльці червоний
(зелений, синій…) кружок.
в) Покажіть дитині червоний (зелений,
синій…) кружок і попросіть її «Дай ляльці такий же самий кружок»
Гра «Пташки»
Мета: закріпити
знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих
прийменників в, на, під, за.
Матеріал: дві
іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець).
Хід гри:
а) Дві пташки літають. Дитина повторює дії
за Вами.
б) Ви говорите, куди полетіла пташка –
вгору, вниз, а дитина виконує дію.
в) Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме,
а ти скажеш, куди вона полетіла».
г) Запропонуйте заховати пташку за шафу, в
шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д.
Виконання простих побутових інструкцій
Мета: формувати
здатність дитини розуміти часто використовувані в побуті слова, виконувати
прості словесні інструкції.
Хід гри:
Розуміння дитиною цілісних
словосполучень, які вона могла багато раз чути. Запропонувати їй виконати
відповідні дії, наприклад:
- поцілувати маму;
- обійняти тата;
- пограти в ладоньки;
- закрити очі;
- помахати ручкою;
- узяти маму за руку і йти до столу і т.
д.
2) Закріпити назви знайомих іграшок.
З'ясувати, чи може дитина показати частини свого тіла і частини тіла ляльки або
іграшкової тварини:
- Покажи зайчика, собачку, машину,
ляльку.
- Візьми ляльку.
- Дай мені ляльку.
- Покажи, де у ляльки голова. А де в тебе
голівка?
Гра «Де звенить дзвіночок»
Мета: орієнтування
в просторі відносно себе.
Матеріал: дзвіночок.
Хід гри:
Попросити дитину закрити очі
та відгадати, де дзвенить дзвіночок, називаючи напрям відносно себе (вгорі,
внизу, попереду, позаду).
Вправи та завдання для дітей з ООП в умовах дистанційного навчання
Інклюзивне навчання
та виховання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у
навчальних закладах за рахунок застосування методів навчання, що враховують
індивідуальні особливості таких дітей.
Отримані знання і вміння дітей в соціумі допомагають дітям з особливими
освітніми потребами цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до
подолання неминучих життєвих труднощів, а, отже, реалізуватися в повній мірі як
рівноправні і повноцінні члени суспільства.
Щоб підготувати дитину до життя, необхідно виконувати разом з нею
різноманітні завдання та тести, метою яких є розвиток пам`яті, уваги, мислення,
мовлення, а також сенсорний розвиток. Наприклад:
Немає коментарів:
Дописати коментар